Funkcję Wójta Gminy Wierzbica sprawuje: mgr Zdzisław Cezary Dulias
tel. (048) 618 36 10
Wójt wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych przepisów szczególnych.
Do zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności: 1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz; 2) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie, podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie; 3) zarządzanie mieniem gminnym zgodnie z przeznaczeniem i składanie Radzie wniosków i propozycji w tym zakresie; 4) podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy, określanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie zapewniające skuteczne wykonywanie zadań własnych i zleconych, zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej Urzędu; 5) przedkładanie Radzie projektów uchwał; 6) ogłaszanie uchwał Rady oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, wykonywanie uchwał Rady; 7) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy, sprawowanie zarządzania kryzysowego na terenie Gminy, sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań w zakresie obronności, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej; 8) współdziałanie z Wojewodą przy wykonywaniu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach podpisywanych porozumień, kierowanie działaniami w czasie klęski żywiołowej wprowadzanej na terenie Gminy; 9) pełnienie funkcji Administratora Danych Osobowych; 10)zapewnienie realizacji uprawnień interesantów dotyczących dostępu do informacji publicznej; 11)pełnienie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego; 12)powoływanie Komisji Przetargowych; 13)wydawanie zarządzeń wprowadzających regulaminy wewnętrzne dotyczące działalności Urzędu; 14)podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów; 15)współdziałanie z organami sołectw w wykonywaniu przez nie zadań, w tym zadań z zakresu administracji publicznej; 16)wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przepisami prawa, Regulaminem oraz uchwałami Rady.
Wójtowi podlega: 1) Sekretarz; 2) Skarbnik; 3) Referat Infrastruktury i Ochrony Środowiska; 4) Główny Specjalista ds. Inwestycji; 5) Radca Prawny; 6) Samodzielne stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego; 7) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych; 8) Kierownicy jednostek organizacyjnych.
Wójt wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
Decyzje, o których mowa w ust. 1 wydaje z upoważnienia Wójta Sekretarz, Skarbnik i kierownicy referatów, o ile Wójt nie zarządzi inaczej.
Wójt może upoważnić innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji, o których mowa w ust. 1.
Wykaz upoważnień, o których mowa w ust. 2 i 3 prowadzony jest w Referacie Organizacyjno-Prawnym. |