> Referat Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Gospodarki Nieruchomościami (RRN)

Referat Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Gospodarki Nieruchomościami (RRN)

SYMBOL (RRN)

Do zadań referatu należą w szczególności sprawy związane z :

  1. Zapewnieniem należytego stanu sanitarnego oraz utrzymanie czystości i porządku w Gminie zgodnie z obowiązującymi przepisami, gospodarowaniem gruntami rolnymi w strefach ochronnych.
  2. Wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenów nieruchomości oraz wymierzaniem kar pieniężnych za samowolne ich usuwanie.
  3. Renowacją i konserwacją ciągów melioracyjnych wynikających z zakresu ustawowych obowiązków Gminy.
  4. Zapewnieniem opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywaniem.
  5. Realizacją przepisów ustawy o ochronie zwierząt m.in. wydawania zezwoleń na utrzymanie psa uznanego za agresywnego.
  6. Wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi.
  7. Wydawaniem decyzji w przedmiocie zniszczenia zasiewów lub nasadzeń roślin mogących stwarzać zagrożenie dla zdrowia ludzi lub zwierząt, albo mogących spowodować szkody w plonach roślin uprawnych.
  8. Nakładaniem obowiązku wykonywania prac zabezpieczających przed powodzią oraz przyznawaniem odszkodowania za straty związane z tytułu ochrony przed powodzią.
  9. Wydawaniem przedsiębiorcom zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
  10. Ochroną środowiska, ochroną przyrody, łowiectwem, gospodarką wodną, ochroną złóż i surowców mineralnych, ochroną przed zanieczyszczeniami oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie.
  11. Prowadzeniem prawidłowej racjonalnej gospodarki odpadami komunalnymi.
  12. Prowadzeniem aktywnej polityki informacyjnej w zakresie nowych metod gospodarowania w rolnictwie, hodowli itp.
  13. Propagowaniem innych form działalności gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem walorów przyrodniczo – turystycznych terenów wiejskich w gminie (agroturystyka) oraz szeroko pojętych usług na rzecz rolnictwa.
  14. Ochroną gruntów rolnych i leśnych.
  15. Wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
  16. Prowadzeniem publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
  17. Gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własności komunalną, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem i użyczenie w oparciu o obowiązujące w tym zakresie prawo.
  18. Prowadzeniem ewidencji mienia komunalnego.
  19. Wydawaniem wypisów, odpisów, wyrysów – zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntów.
  20. Opiniowanie i zatwierdzanie podziałów nieruchomości.
  21. Realizacją przysługującego Gminie prawa pierwokupu.
  22. Tworzenie zasobów gruntów gminy przez komunalizację.
  23. Scalanie i podział nieruchomości.
  24. Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń.
  25. Nadawanie nazw ulicom, placów oraz prowadzenie bazy adresów w systemie IMPA.
  26. Prowadzenie akt uwłaszczonych – wydawanie zaświadczeń o stanie prawnym nieruchomościami.
  27. Realizacja zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
  28. Sporządzanie zeznań świadków.
  29. Wybory do izb rolniczych.
  30. Przygotowywaniem materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz do sporządzania projektów i planów zagospodarowania przestrzennego.
  31. Przygotowywaniem dokumentów stanowiących o zgodności proponowanych podziałów nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  32. Sprawowaniem opieki nad grobami, cmentarzami wojennymi oraz obiektami
    i miejscami pamięci narodowej.
  33. Naliczaniem opłat z tytułu wzrostu wartości gruntów wynikających ze zmiany planów zagospodarowania przestrzennego.
  34. Zabezpieczanie potrzeb mieszkaniowych mieszkańcom znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej (lokale mieszkalne socjalne komisja mieszkaniowa).
  35. Gospodarowaniem lokalami użytkowymi i mieszkaniami oraz przygotowaniem materiałów źródłowych dla Komisji Mieszkaniowej i jej obsługa.
  36. Prowadzeniem spraw związanych z odszkodowaniem za zajęcie nieruchomości pod drogi publiczne.
  37. Naliczaniem opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości.
  38. Przygotowywaniem dokumentacji związanej z oddaniem nieruchomości w trwały zarząd.
  39. Prowadzeniem gminnej ewidencji zabytków ruchomych i nieruchomych dla gminy Wierzbica.
  40. Nadzór nad realizacją zadań zapisanych w gminnym programie opieki nad zabytkami.
  41. Wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
  42. Wydawanie zaświadczeń o położeniu działki w planie miejscowym.
  43. Naliczanie opłat za lokale mieszkalne socjalne oraz użytkowe.
  44. Sporządzanie umów na lokale socjalne mieszkalne i użytkowe.
  45. Ustalanie stawek czynszów za lokale socjalne, mieszkalne i użytkowe.
  46. Dbałość o prawidłowy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych.
  47. Wydawanie zaświadczeń w zakresie potwierdzania okresu pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym.
  48. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na inwestycje gminne
  49. Przygotowanie procesu inwestycyjnego i remontowego:
    1) dokumentacja projektowo-kosztorysowa
    2) wyłanianie wykonawstwa robót
    3) sporządzenie umów z wykonawcami i wprowadzanie na budowę
    4) kontrola prawidłowej realizacji robót i rozliczanie końcowe inwestycji
    5) sporządzanie umów z inspektorami nadzoru
  50. Zamówienia publiczne:
    1) szacowanie wartości zamówienia,
    2) ogłaszanie przetargów publicznych i przygotowywanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
    3) organizowanie Komisji przetargowych i udział w rozstrzyganiu przetargów
    4) sporządzanie i prowadzenie dokumentacji przetargowych na każdym etapie postępowania
    5) ogłaszanie wyników przetargów i prowadzenie statystyki.

  51. Drogi gminne:
    1) prowadzenie ewidencji dróg,
    2) przygotowanie inwestycji drogowych i remontowych dróg gminnych
    3) organizacja i nadzór remontów dróg
    4) sporządzanie decyzji lokalizacyjnych zjazdów,
    5) sporządzanie zgody na zajęcie pasa drogowego i umieszczania w nim urządzeń technicznych,
    6) sporządzanie planów organizacji ruchu i oznakowanie dróg,
    7) sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i remontów dróg gminnych.

  52. Transport i komunikacja:
    1) organizacja transportu osobowego na terenie gminy,
    2) wydawanie pozwoleń na korzystanie z przystanków przy drogach gminnych i wiat przystankowych przy drogach wojewódzkich i powiatowych,
    3) wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów ponadnormatywnych

  53. Energia i oświetlenie uliczne:
    1) sporządzanie warunków na zasilanie lub zmianę zasilania w energię elektryczną budynków i obiektów gminnych,
    2) organizacja i nadzór nad konserwacją oświetlenia ulicznego na terenie gminy,
    3) budowa nowych punktów świetlnych i modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego,
    4) kontrola i rozliczanie zużytej energii elektrycznej oświetlenia ulicznego.
  54. Organizacje pozarządowe:
    1) opracowywanie Rocznego Programu Współpracy
    2) przygotowywanie Otwartych Konkursów Ofert na realizację zadania publicznego
    3) prowadzenie dokumentacji związanej z udzieleniem dotacji
    4) koordynowanie działalności sportowej na terenie gminy.

  55. Gospodarka cieplna:
    1) nadzór nad powierzonymi kotłowniami w Wierzbicy przy ul. Sienkiewicza 32, Żeromskiego 34, Urzędu Gminy,
    2) utrzymanie urządzeń kotłowni gwarantujących bezawaryjną dostawę ciepła do odbiorców.
    3) zaopatrywanie kotłowni w olej opałowy i rozliczanie jego zużycia,
    4) wyliczanie emisji i opłat za emitowanie zanieczyszczeń do powietrza
    5) nadzorowanie pracy konserwatorów kotłowni.

  56. Z zakresu ochrony zabytków:
    1) dbałość o utrzymanie i opieka nad obiektami zabytkowymi,
    2) organizowanie i sprawowanie opieki ad miejscami pamięci narodowej w tym
    3) grobami wojennymi,
    4) wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytku w nagłych przypadkach,
    5) przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
    6) przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub
    7) odkryciu wykopaliska,
    8) prowadzenie ewidencji dóbr kultury niewpisanych do rejestru zabytków a znajdujących się na terenie gminy.
 

Opublikowane przez: Emilian Stańkowski | Data wprowadzenia: 2015-07-13 12:27:43 | Data modyfikacji: 2015-07-21 10:11:18.
Data wprowadzenia: 2015-07-13 12:27:43
Data modyfikacji: 2015-07-21 10:11:18
Opublikowane przez: Emilian Stańkowski
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Urząd Gminy
ul. ul.Kościuszki 73
26-680 Wierzbica
Wójt Gminy
Zdzisław Cezary Dulias
Kontakt:
Tel: (+48 48) 618-36-00
Fax: (+48 48) 618-36-11
e-mail: wierzbica@wierzbica.pl